Pages

Like Us Facebook



Lihatlah bagaimana kuasa ALLAH SWT. aku dapat benda nie dari email aku. ada sahabat yg hantar tanda kekuasaan Ilahi ini agar dapat aku kuatkan iman aku kepada ALLAH SWT.


These rivers flow together and there nature came to know in the starting of 20th century where as ALLAH (SWT)mentioned the nature of these two rivers in Holy Quran around 1400years Back.

These two river flow together and finally settle down in the Ocean,taste of one river is extreamly sweet whereas the taste of another river is extreamly opposite (that is bitter) but they never mix.There is nothing in between these rivers which stops them from mixing togther but its is the will & order of

ALLAH (SWT)


Kingston's new DT110 thumbdrives

Mmg style pendrive nie... design simple tapi uniqq

Terompah Istimewa


NoteBook Sale

Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Ilahi dapat saya menulis coretan disini lagi. Hari ini hari yang agak m'bosankan bagi saya kerana tak der keje nak buat. dan hari ini juga saya dapat mengupload price note book utk sahabat2 yang ingin membuat bisnes.... bisnes ini hanya bergerak sekitar skudai.. hehe.. lagi pun, saya masih baru disini, ingin juga mencuba nasib serta mengikut sunnah Rasulullah SAW agar kita berniaga, berniaga adalah 9/10 rezeki dimuka bumi. Namun tak dinafikan ia boleh menggilakan jiwa seseorang insan. dengan ini kita hendaklah bersyukur dan sentiasa beringat sebelum ditimpa musibah dan ujian Ilahi. setiap manusia tak dapat lari dari ujian dan cubaan Allah SWT. sebaik2 penawar adalah kesabaran kita sendiri. Alhamdulillah..

NoteBookPrice

Mas dan SUltan Pahang

Baru sahaja sikap derhaka Perdana Menteri, bekas Menteri Besar Terengganu dan ahli-ahli Dewan Undangan Negeri terhadap DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong dan Pemangku Sultan Terengganu reda. Satu lagi insiden biadap dan menghina terhadap Raja-Raja Melayu oleh Malaysian Airlines kini menjadi buah mulut ramai.

Pada Mac 16hb, 2008, dalam seminggu selepas Pilihanraya Umum, DYMM Sultan Pahang sepatutnya berangkat ke London di dalam pesawat MAS. Tuanku Sultan Pahang merupakan satu-satunya Sultan yang menyokong MAS dan hanya menaiki perkhidmatan penerbangan MAS.

Mengikut lazimnya, Baginda akan menaiki bahagian Kelas Pertama dan ahli-ahli rombongannya akan berada di bahagian lain. Pada malam itu, seebaik saja Baginda Sultan menaiki pesawat dan selesa duduk, Baginda menyampaikan hajat kepada Kapten dan International Flight Steward (IFS) untuk berjumpa dengan doktor peribadinya yang berada di bahagian lain kapalterbang.

Permintaan Baginda ditolak. Setelah dipinta lagi, kedua-dua Kapten dan Steward bukan Melayu masih berkeras enggan membenarkan. Mengikut sumber dalaman MAS, baginda yang terkejut dengan keengganan mereka telah mengadu kepada ahli rombongan yang berdekatan. Seorang Ketua Polis telah masuk ke pesawat dan memujuk Kapten dan Steward tersebut. Mereka tetap berdegil tidak membenarkan doktor peribadi ke hadapan bertemu Tuanku.

Baginda Tuanku yang berasa kecil hati dengan sikap pegawai-pegawai tersebut mengambil keputusan untuk tidak menaiki pesawat MAS. Baginda dan rombongannya terpaksa menaiki pesawat yang diberi oleh Air Asia untuk ke Singapura dan menaiki Singapore Airline untuk ke destinasi London.

Gambar Baginda Sultan di satu Majlis

Peristiwa ini menunjukkan betapa teruk menurun sekali kualiti perkhidmatan MAS di bawah pentadbiran Dato Idris Jala. Suatu masa dahulu, MAS terkenal dengan mutu perkhidmatan dan kecekapan anak-anak kapal dalam melayani pelanggan.

Sekiranya begini layanan dan penghargaan yang diberikan kepada Sultan Pahang, bayangkan layanan MAS kepada rakyat marhaen yang menggunakan perkhidmatan MAS. Padahal pegawai-pegawai tinggi MAS, termasuk Idris Jala sendiri, diberi penghormatan anugerah dan pangkat oleh DYMM Sultan Pahang.

Dato Idris Jala telah diberi penuh kepercayaan oleh PM Dato Seri Abdullah Badawi untuk memulihkan MAS. Mengapakah boleh berlaku insiden sedemikian?

Di bawah pentadbiran Dato Idris Jala, suatu polisi diskrimanasi yang tersirat telah dibudayakan terhadap pekerja-pekerja dan pengurus-pengurus Melayu. Ia sering berlaku melibatkan pengurus-pengurus atasan bukan Melayu yang dibawa masuk terhadap pengurus-pengurus dan pekerja-pekerja lama Melayu.

Padahal suatu masa dahulu budaya kerja di MAS begitu muhibbah dan bebas dari diskriminasi perkauman. Walaupun peratusan orang Melayu agak tinggi, semua kaum mendapat peluang yang sama untuk naik pangkat. Diskriminasi kini sudah begitu terang-terang berlaku hingga pekerja-pekerja lama MAS dari kaum bukan Melayu tidak selesa dan tidak setujui dengan amalan diskriminasi sedemikian.

Sebagai petunjuk (indicator), pasukan baikpulih (turnaround team) Idris Jala yang seramai lebih kurang 10 orang adalah terdiri dari pengurus-pengurus dari luar, baru dalam industri penerbangan, dan bukan Melayu, melainkan hanya seorang pengurus Melayu dan staf lama MAS. Majoriti pengurus luar dan pengurus atasan yang dibawa Idris Jala adalah dari kaum bukan Melayu. Bukankah ini pelik memandangkan orang Melayu jauh lebih ramai dan lama terlibat di dalam Industeri Aeroangkasa tempatan?

Adakah sikap diskriminasi telah dibisik-bisikkan dan menjadi-jadi hingga terbawa-bawa kepada pelanggan Melayu dan Raja-Raja Melayu pun tidak dihormati?

Mungkinkah pula sikap pucuk kepemimpinan UMNO yang sudah tidak menghormati hingga derhaka kepada Raja-Raja Melayu dari akhir tahun lepas hingga selepas Pilihanraya Umum telah menular ke rakyat biasa?


Dalam bahasa pasar, adakah sejak Tun Musa Hitam mengumumkan DEB tidak perlu diamalkan di WPI, rakyat bukan Melayu sudah "besar kepala" untuk berbalas dendam? Bukankah DEB itu untuk menyatukan rakyat melalui program ekonomi, pendidikkan, sosial, dan bahasa?

Hanya boleh difikirkan adalah ikan mula busuk dari kepala.

Pandangan Mata Manusia

mata manusia umpama hati manusia. inilah masyarakat kita zaman moden. siapa yang patut dipersalahkan. adakah diri kita yg salah - mmg salah pun, atau salah si perempuan yg suke koyak sana sini. bagi saya lelaki dan perempuan amat memainkan peranan. kerana mata jatuh ke hati. jika mata tercemar, maka tak hairanlah hati menjadi keras.... astaga...

PROTON PENDERE-mcm main2 jer











kete nie mmg lawa.. dari segi firasat aku mcm gambar org buat jer... hehehe.. klo benar proton ade wat kete mcm nie mmg agak gempak.. dari segi bentuk dan design, kelihatan ade unsur blm.. hehe..
ntah la... aku pun tak tahu sgt...

First Time

Ini adalah kali pertama kau guna blog. Asyik bace blog orang jer.. kali ni aku plak nak wat blog. untuk blog aku nie, aku masih terpinga2 nak isi ape dlm nie.. tapi aku akan cube isi sesuatu yg masuk dek akal dan mmg bagus.. hehe

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

FEEDJIT Live Traffic Feed