Pages

Like Us Facebook

No Due No Harm, With Skill We Play

Assalamualaikum,

Bila hari yg ditunggu kian menghilangkan diri, hati menjadi gusar... apa2 pun... kini sudah dalam status normal.. hehe...




Program Amateur radio di UTM 29,30 januari 2010, membawa pelbagai cerita suka dan duka, memberi beribu jenis pengalaman dari pelbagai jenis lapisan masyarakat, mengajar erti kehidupan utk hidup atau nk sembelih diri sendiri.. haha..

Sebenarnya, klo nk diucapkan jutaan terima kasih, mmg xcukup utk rakan2 seperjuangan dari UTM sendiri... Rakan2 UTM samada yg berlesen, SWL, dan yg xtahu ape2 pasal radio amateur, namun sudi bersama2 dalam menjaya program ini.. Jasa2 kalian hanya mmpu disebut dimulut. tiada upaya utk dibalas setiap pengorbanan rakan2 dari UTM..

Tanpa korang, xkan menjadi program ini. Sekiranya, aku ada terkasar bahasa, tertinggi suara. aku memohon beribu ampun, Thanks to Iman yang sehingga kini, masih mengejar sponsor2.. Thanks to DiLL, yang setiap hari call aku tanye pasal hadiah dan sijil bile bleh order.. hehe... Thanks to Muhsin, Yana atas kejayaan mendapatkan peserta semaksimum mungkin... Thanks to Acad atas design yg simple tp smart.. thanks and sory to Action and Bella atas makanan dan pengangkutan yg tersedia mengikut aturan. wlaupun last minute request korang mampu sediakan, terbukti mmg mantap.. Thanks and sory to Raden, Mus and de geng atas kemampuan korang menyediakan alatan dan persiapan program.. Kerje korang mmg berat, tp korang mampu jadikan ia task yg paling simple... Unit yg paling ramai crew. Thanks to Penyu, yg paling aktif dan agresif dalam program. kerana die lah, program ini berjaya dilaksanakan. Tq penyu.. Thanks to Bo yang byk membuat keputusan.... Thanks to Jill, yg sentiasa msg aku tanye ade keje lg x?. hehe... thanks to Elia dan hj Ali yang meguruskan kewangan program dgn cantik sekali.. haha.. walaupun duit masih xcukup... hehe.... ade mase lg nk kejar org tu... Beribu-ribu ampun atas segala kesilapan aku... Janji2 aku kpd org luar yg telah menyebabkan aliran program jadi kucar kacir terutama kepada Action, dan Penyu.. Maaf yer... Namun korang mmpu settlekan dengan lancar sekali... syabas kpd semua,, and sorry to everyone...

Buat rakan2 ham yang sudi memberi bantuan dan sokongan, terima kasih byk2 atas bantuan rakan2 ham.. Pameran dan demo telah memberi impak kepada keseluruhan program. Kehadiran pameran membawa pelengkap kepada keseluruhan program..

Buat rakan2 penyeri dan para peserta... Jutaan terima kasih buat rakan2 semua..
Peserta Terdiri dari :

Adtec Kulim
KRKPJB
Poli Merlimau
Sabah
Penang
Melaka
Kuala Lumpur
UTM
Johor

Orari Riau
Orari Kepulauan Riau















A lot of

Assalamualaikum,

Hari2 yang semakin menjelma makin didekati.. Makin hari makin tercabar dengan pelbagai permintaan, dengan pelbagai janji-janji manis.. hanya kerana satu program yg kecil, diri terpaksa terjerumaus didalam kancah mainan orang - orang..

Apabila diri dalam kesusahan, akan ada yg datang memohon pertolongan. kita cuba batu dia semampu yg kita boleh.. bila diri tersepit, akan ada yang muncul memberi pertolongan disaat2 akhir.... Namun pertolongan tidak datang dengan segera.. sabar amat dipelukan dimasa2 kritikal..



Tekanan perasaan gak neh.. apa2 pun, we learn a lot because of these small program...
Semoga ALLAH SWT memberkati usaha kita..

The Times

Salam,

Sudah lama sgt2 aku xposting apa2... bukan bz sgt pun, cuma berpura2 bz shj... alasan utama aku xcukup masa... tapi sebenarnya sgt cukup. Semester ni merupakan semester yang paling mencabar dalam hidup aku... Sehingga sekarang aku masih bermain dengan perkara2 yang berbisa.. huh,. mmg berbisa.

Apa2 pun yang kita buat, mestilah ada yg utama, ada yang terpenting.. Mana2 kerja yang kita lakukan mestilah mempunyai objektif yang jelas.. Objektif aku hanya satu, mencari redha-Nya, namun, jalannya bagi mencari redha Ilahi xsemestinya sama bagi setiap org...

Yang terpenting, aku di johor sebagai perantau, hanya sebagai pelajar, pelajar yg bisa ke kelas dan balik kelas... lepas tu melagho sket... itu je.. Namun, hidup seperti tidak mencukupi dengan apa yg ada, dikatakan bosan dan mahukan sesuatu kelainan... Sehingga sekarang aku bersama rakan2 aku, sudah beberapa kali memasuki expo2, dan exhibition kearah mencari kelainan..

Semester ini, utk projek yang sebelum ini, sudah melepasi tahap di universiti dan bakal bergerak ke Malaysian Technology Expo di PWTC, 2-4 Feb ini. Suatu masa yang agak dinantikan oleh rakan2 aku... Penyu, manusia yg paling suka akan event sebegini.. Semester lepas di INATEX, kita tidak mengharapkan medal, namun itu yg kita perolehi, makanya, di MTE kali ini, objektif kita sepatutnya seperti biasa, kalah itu perkara biasa.. jika menang itu, rezeki namanya...



Setiap projek yg kami lakukan, tidak ada sebarang kredit diperoleh, hanya suka semata2... buat projek just for fun, dgn harapan bleh g jalan2... hehe... so, utk litar2 projek tu, udah settle. tinggal nk mencantikkan lagi jer. Muhsin mampu menjadikan ia lebih segar bugar dgn spray clear.

Perkara lain selain sbg pelajar, dgn kewujudan radio amatur, program ARDF, program yang pertama di Johor Bahru, Satu lagi bende yang sengaja dilakukan atas alasan bosan.... Program ni bakal berlangsug pada 30 Jan, 2010, 2 hari sebelum event MTE, sehari sebelum event MTE la lebih kurang.. Semester otak aku agak ligat mencari ruang membahagikan masa utk ketiga-2 benda... belajar, program, MTE...

p/s : seb baik PSM aku ada rakan2 yang tlg buatkan.. tq my friends, penyu, mohsin, raden

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

FEEDJIT Live Traffic Feed