Pages

Like Us Facebook

PIC16F877A

PIC16F877A-ni lah salah satu microchip yg aku kene program kan tuk projek aku. Satu masalah besor nk program kan dia.. haha..(xreti buat ckp masalah besor).

Microchip nie bleh support C language, dimana syntax2 c difahami nya.. paham bebenor microchip nie.. penat gak la nk blajaq benda nie. Tujuan utama aku nk programkan benda nie adalah menggerakkan projek aku yg menggunakan rfid. Sebagaimana yg sudah ada dipasaran yg menggunakan tag dan reader. Byk kedai2 skang pakai rfid. Mcm mana kita nk tau, contohnya bila kita tgk org pakai satu kad, dia letak kad tue, pintu terbukak, xpun magnetic door dia release. Magnetic yg memegang pintu agar xbley bukak.. so, bila ada yg swap kad, baru terbuka..

Tapi dlm projek kitaorg nie, kami akan mengaplikasikan benda nie di station minyak.. projek ni dinamakan Smart Petrol Station..


Aku letih la menulis.. nnti la aku sambung laen..

0 comments:

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

FEEDJIT Live Traffic Feed