Pages

Like Us Facebook

Jemputan Dari 9M2 Den Atan

salam,

Jemputan dari Pak Den Muar, Johor
9M2 DA.

20 Jun 2010 (Ahad)

majlis perkahwinan anak Pak Den

Farhaan bin Den


aku xtau

beralih angin
jom p cari mana yg xtau
gud luck everyone...

Susah nak cakap !!!

susah nk cakap kalau org xpernah alami..
sapa nk percaya
sapa nk peduli

moga segala yang berlaku memberi kekuatan kepada kami semua.
Allah SWT tahu dia mmpu hadapinya..
Tapi ia tetap amat perit utk beliau.

Semakin lama semakin berat ujian buat dia.
Segala kehendak dan kemahuan org laen..
baik mahupun jahat...
kebahagian mahupun kehancuran..
Hanya dengan izinmu Ya Allah ...
Kau tahu mana yang terbaek buat hambamu.

Bantulah hamba - hambamu ini mencapai
kejayaan dunia dan akhirat

To Be ...




Tolong yer.. sama2 berpesan dan berigt

video

siapa pun kamu,
kaya mana pun kamu,
miskin mana pun kamu,
tinggi mana pun darjat kamu,
hina mana pun kamu,
sekuat mana pun kamu,
selemah mana pun kamu,

DIA TETAP IBUMU..

kamu hidup kerana dia,
kamu bernafas kerana die,
kamu berduit kerana dia,
kamu kaya kerana dia,
kamu mewah kerana dia,
kamu berjaya kerana dia..

semuanya atas keizinan ALLAH SWT

kehidupan kamu,
atas kerestuan IBUMU,
tiada guna kamu berduit,
tiada guna kamu berilmu,
tiada guna kamu bergaji besar,
berjawatan besar,
kerkereta besar,
berbini besar,

tapi kamu abaikan IBUMU...
tiada guna kamu hidup...

bila kita terasa mewah,
IBU kita tiada masalah akan kesempitan hidup,
tpi kita kian sibuk dgn tugas harian,
ibu kita kekurangan kasih syg dan perhatian..
awasilah kehidupan kita..

bila kita dlm kesempitan..
sedih melihat ibu kita susah payah bersama kita..
dia mungkin kekurangan kemewahan
tpi dia cukup kasih syg..
krn kita byk bersama mereka..

apa yg penting.. balance dlm hidup..
seimbangkan lah hidup kita..
jgn berlebih.. jgn xcukup..
dan belajar utk hidup dgn ape yg ade..
bersyukur dgn kurnian yg sedia ade..
lebih tuh rezeki..
kurang tuh dugaan...

p/s : aku jumpe vid neh dlm FB.. wall org.. sebak gak aku tgk..
ape perangai kita akan dtg. lebih baek atau lebih buruk.
moga kita sama2 memperingati tingkah laku kita

Insya Allah you’ll find your way

By: Maher Zain

Everytime you feel like you cannot go on

You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

Everytime you commit one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made

Haunt your mind and your heart is full of shame

Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one that showed me the way,
Showed me the way x2
Insha Allah x3
Insya Allah we’ll find the way



RAE SIRI KEDUA TAHUN 2010


aku terlupa...
so...
cpt apply before 14 may..

Wanita jelita bawa penyakit !!!!!

Harian Metro , 2010/05/05

LONDON: Menemui wanita cantik adalah tidak baik untuk kesihatan anda.
Menurut kajian saintis Universiti Valencia, dengan hanya lima minit bersama dengan seorang wanita jelita boleh meningkatkan paras kortisol, hormon stres tubuh.

AKTRES Angelina Jolie sering dinobat sebagai wanita paling jelita  di dunia.
AKTRES Angelina Jolie sering dinobat sebagai wanita paling jelita di dunia.
Kesan itu meningkat di kalangan lelaki yang percaya wanita berkenaan bukan setaraf mereka.


Kortisol dihasilkan oleh tubuh di bawah tekanan fizikal dan psikologi dan dikaitkan dengan penyakit jantung.

Penyelidik menguji 84 pelajar lelaki dengan meminta setiap seorang daripada mereka duduk dalam bilik dan menyelesaikan teka-teki Sudoku.

Dua orang asing, seorang lelaki dan seorang wanita juga berada di bilik yang sama.

Apabila wanita berkenaan meninggalkan bilik dan responden hanya tinggal bersama lelaki asing itu, tahap tekanannya tidak meningkat.


Bagaimanapun, apabila responden hanya berdua dengan wanita asing itu, tahap kortisol mereka meningkat.

Penyelidik merumuskan: “Dalam kajian ini, kami menganggap, bagi kebanyakan lelaki, kehadiran wanita jelita mungkin mencetuskan persepsi bahawa terdapat peluang untuk berkenalan.


“Walaupun sebahagian lelaki mungkin mengelak menemui wanita jelita kerana beranggapan mereka tidak setaraf, majoriti akan berasa bimbang serentak dengan tindak balas hormon.

“Kajian ini menunjukkan paras kortisol lelaki meningkat selepas pendedahan sosial lima minit dengan wanita muda dan jelita.

Kortisol boleh memberi kesan positif jika dosnya kecil. “Tetapi jika parasnya meningkat begitu tinggi, ia boleh memburukkan kesihatan seperti menyebabkan sakit jantung, kencing manis, darah tinggi dan mati pucuk. - Agensi

link 1

link 2

p/s : so.. mane yg cantik2 comey2 cun2 mantap2 lawa2 tu.. tutup aurat elok2... tayang muka ngan tapak tgn je dh cukup.. hehe.. kasihanilah kaum adam.. kami dh jadi kumpulan minority dh kt bumi nie.. klo semua mati sakit jantung, darah tinggi, kencing manis, mati pucuk macam mana.. xdk guna kecantikan dan kejelitaan anda... keh keh keh keh keh keh..

5/5/1960

5 may dh lepas.. hari ini sudah 9 may 2010.
5 may merupakah hari kelahiran seorang insan yg amat aku syg .
beliau lahir ke muka bumi ini dengan amanat dan tugas yg amat berat.
utk patuh kpd printah Allah SWT.

segala benda yg dia buat... sentiasa di mlut dia,
kerana Allah SWT.
sehinggakan aku xmampu lagi utk berkata2.

beliau insan yg amat aku cintai,
kerana dia aku disini,
kerana dia aku berilmu
kerana dia aku berdiri,
kerana dia aku tahu apa tugas aku dimuka bumi,

org pertama aku kenal adalah dia..
dan dia org yg mengajar aku segalanya..

setiap kerja dia tidak mengharapkan org laen.
klo dia mampu selesaikan.. pasti seorang diri dia selesaikan..
dia tmpt aku mengadu segala suka dan duka..

dikala aku buntu dengan pelbagai pilihan
dia tmpt aku merujuk..
cukup sekadar aku cerita yg basic..
jika itu kata dia..
itulah pilihan aku..
*aku xsuka pilihan

rambut aku dia jugak yg potong...
baju seluar aku dia jugak yg beli..
aku xreti nk beli.. klo ak yg beli..
mesti ada yg xkena.. itu dan ini..
xberbaloi la.. rugi la..
tp bila dia yg belikan...
cantek ke tidak ke..
itu je yg ade.. pakai je lah,,
nk byk songeh plak.. hehe

kekadang aku merasakan.. tiada guna aku hidup tanpa dia..
apa terjadi berbalik kpd asas kehidupan.. kerana ALLAH SWT..
itulah pesan dia..

hepy besday mom
dan juga selamat hari ibu kpd beliau...


aku sudah besar... dan dia makin tua..
kalau aku x besar adakah dia x akan tua ????????
huhuhu !!!

p/s : hepy besday to u too.. yana azizi

Beralasan membawa kegagalan - Betoi ka ?

salam,

Dh surut manusia2 kt utm neh,
dh pakat balik ke sarang masing2
setelah berpenat lelah menimba ilmu
berperang dgn diri sendiri melawan hawa nafsu.
akhirnya... kamu beroleh kejayaan.. kejayaan yg sementara.
congrat everybody.. cari keje baek.. jumpe aku jgn lupe tegur..
aku kadang2 xprasan org.. pastu wat muka blur.. haha.. jadi tegurlah aku ek.

kejayaan kita ini hanya sementara. semuanya sementara... klo dikira org2 yg telah berjaya mencapai kejayaan.. adakah dia xkan jatuh lagi... ? pasti jatuh lagi...
kebanyakan org berjaya selepas die jatuh...
sbb jatuh dia boleh berjaya semula tp xbermakna dia x akan jatuh lagi.
benarlah sgt2.. percayalah bangat2.. yakinlah bahawa..
dunia ini sememangnya sementara..
klo jatuh pun, rugi atau gagal.. hanyalah sementara..
kegagalan memberi kita force utk teruskan hidup,
utk membina semula demi mencapai kejayaan..
dan pastikan kejayaan dunia dan akhirat..
igtkan aku yer.

kenapa dan bagaimana org bleh berjaya..
adakah sbb dia hanya berniat nk berjaya.
dgn target nk berjaya..
mesti ada kegagalan dan kekecewaan yg membuatkan
seseorg itu memaksa diri utk berjaya..
berusaha demi something because of something..

johor neh byk ajar aku mengenai dunia org2 luar..
kl ajar aku hiburan dunia luar..
khamis lepas.. aku ikot penyu ke pontian..
atas urusan keje penyu.. aku sbg peneman je..
jumpe pakcik cool..
biase sj org.. tp siape die..
dia trader..
trader tu ape.... manusia yg bleh untung tanpa modal.. ahaha
die pengimport barangan ke luar negara..
kini 9 negara middle east merupakan client die..
mcm2 gak die cite. kene tipu agent tu biase lah..
sebelum bertemu dgn yg betul2 dipercayai..
jumpe pakcik kejap je. selain tuh.. penyu nyer urusan..
moga urusan bersama berjalan lancar.
seperti dirancang walaupun melalui kaedah yg amat kritikal.

mlm plk.. pulai indah.. selpas makn.. pastu ngantuk..
10 mlm smpai 1 pg dgn die...
byk die citer. byk aku belajar dari die mlm tuh..
orgnya simple tp bergaye.. haha..
motivator yg terbaek.. kata2 dia amat bagai triggered
dlm hati aku... dia mengajar langlah pertama utk mencari kejayaan..

org xkan cite kepayahan dan kesusahan..
semuanya kejayaan.. ada ke buku kegagalan tokoh2 dunia.
maybe ade.. tp more on their successful story.
dia pakai kete savvy salesman je pun.. sbb die salesman.. dan mcm2 lgi
die berbini 3.. haha.. terkejut.. tp ade sbb knp die berbini 3..

die cite.. die benci bapak die.. die bangang.. sejak umur die 6 tahun
die kene paksa dgn bapak die jual kuih.. kol 4 pagi bgn jual roti canai..
dia benci bapak dia...
kawan2 dia 5A dpt basikal dari bapak masing2..
tp dia xdpt.. dia kene pakse jugak. basikal pun xdpt..
dia ckp mmg dia benci..
tp apa bapak dia kasi sekarang.. pengalaman dia dulu
mengajar dia utk hidup sekarang..
kata dia.. dia sanggup bukk kedai nasi lemak untung sehari rm20 daripada
jadi despatch rm30. knp.. dlam darah dan daging die hanya sbg peniaga..
dia skang bagi aku dia berjaya.. tp dia kata.. tahun lepas die rugi byk..
rugi dia menceceah 400k. tp org laen ckp dia berjaya lagi..
knp ?
kanp ?
bukankah itu kegagalan die...
dia gagal la..
rugi kot.. mana leh dikire berjaya..
yes... u got what i mean ?

itulah.. walaupun sudah berjaya.. sudah bekerjaya..
berjaya mendapatkan gaji pertama. adakah gaji kedua bakal menyusul ?
adakah beberapa percent dari gaji ke-4 akan sampai ke kg.?
tiada ketetapan disitu.. tiada kata putus
jika ilmu kita cukup.. kita sepatutnya akan dpt apa yg kita usahakan..
tapi masih ada sandaran laen utk kejayaan kita. sandaran yg membawa
kegagalan kpd kita.. mcm izin dari Allah SWT...
even we already be prepared..

byk lagi kisah2 dan cerita2 dia..
aku suka dia bercerita..
kasi aku moral down.. pastu motivate aku balik..
great..
our life is just a number..
any result.. complete or not.. appear as number.
we success or not also a number..
number is just everything..

masuk lah pulak pasal tarikh lahir..
kira2 tarikh lahir..
kadang2 org ckp mcm tahayul.. tp aku layankan je
negative part kita amek dgn niat nk perbetulkan..

bende2 bagus utk die sbb.. mule nk kenal personaliti
terutama pekerja dia..
bila org masuk keje.. mane kite kenal
hati budi die..
sape die.. mcm mana perangai die..
melalui kaedah ini di guna utk kenal lebih rapat..
makanya. dia tahu mana perlu die lebihkan..
mana perlu die kurangkan.. in order to
make sure he just in line with his employee
seem like.. atleast he have sme basic to start with.

die kaji tarikh lahir aku woooo..
dia teramat amat tekankan..
aku neh terlalu byk alasan..
manusia beralasan...
setiap benda ada saja alasan dia..
alasan dia xhabis2..
keep coming.. haha

tuh dia bantai aku...
dn aku akui mmg aku manusia beralasan..
penyu paan mie,, know me deeper.
penyu siap gelak besar lg..
haha.. siot.

dulu waktu dip.. aku mmg beralasan
tersgt beralasa..
masuk skudai.. aku mula kurangkan..
tp still ada..
alasan aku paling kukuh dan kuat
utk megelak sesuatu..
letih la..
letih la..
letih la..
malas...

hahaha..
kt skudai dh kurang kot.
aku rs aku dh cuba sgt2 kurangkan beralasan..
tp alasan tetap alasan..
ada sj alasan aku..
walaupun sbb dia terlalu kecik.
aku tetap beralasan..

tuh yg pertama... ALASAN.
kedua.. mudah kena tipu..
yup.. yup.. yup..
dia ckp.. muke aku neh. muke slalu kene tipu..
mmg xleh lari dh..
dia siap suh aku belajar terima hakikat siap2..
haha.. siot tol.
tpi betul ape die ckp..
aku dh cube tuk jd manusia ter berperasaan..
ape nk jadi, jadilah..
dh jadi... yg kuar dari mulut aku. just
OWH,, OK... XPE LAH... NNTI BUAT LAGI..
dan manusia2 yg suka tipu aku pun.
aku anggap dia mcm xbuat apa2 pun kt aku..
haha... krn. aku dh butakan hati aku...

certain case its good.. several are not...
so.. aku akan kene tipu lgi lepas neh.. haha.
tp xtau bila pulak..
dan impact die tuh. besar ke kecik.. xdk sapa tau..

ketiga dia ckp...
aku ada ramai kawan...
suka sgt berkawan.
sbb ramai kawan.. aku mmbuka peluang utk ditipu seluasnya..
sbb ramai kawan.. ramai lah penipu.. haha.
ntah la... betul ke aku ramai kawan... yg nie aku xtau nk ckp ape
sbb aku xnmpk diri aku.. melainkan org laen..
so.. hello my fren... wish u all a great moment everytime.

keempat kesabaran sikit..
jenih xsabar..
hehe.. mmg ade la.. tersgt xsbr..
dulu lagi dasyat.. skang aku rase cam kurang sket.
sbb jd hati batu...
klo dulu ape aku nk.. mmg aku cari sampai dpt.
klo skang.. owh... biase je.. haha
berhati batu kejap.. haha..
tp kadang2 xleh kawal gak..
bila satu2 kes.. berlarutan..
berpanjangan... dan x settle.. buat aku panas gak..
ade gak la yg aku terlepas ckp dan buat...
sbb sabar tu xde.. maen redh je..
byk yg telah aku ruin kan...
dan yg paling sedih..
aku guriskan hati kawan aku....
jumaat 30 April 2010.
sbb tindakan aku yg betul2 bodoh..
dgn niat nk suka2.. tp akibat dia.. amek ko.
hub selama hampir 6 tahun calar balar mcm tuh je.
itulah kesan dia. bila buat xpiki.. xsabar dan pentingkan diri sendiri..
sorry my friend !!!! c u soon

dh penat .. dh nk balik.. tq pak cik faidzul zainal.. haha..
nnti aku nk jumpa die lagi..
brainwash aku kerap2 pun xpe..
haha.. die mmg motivator terbaek..
pernah kena temubual dlm rancangan business malaysia tv3 kot pak cik tuh
nice to know u !!

p/s : kan bagus klo aku bleh buat journal SK cam neh.. journal oh journal.. bilalah kau nk siap...

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

FEEDJIT Live Traffic Feed