Pages

Like Us Facebook

Semester Baru

Assalamualaikum w.b.t, buat rakan2 pengajian serta rakan2 ham. Dah lama rasanya tidak aku menulis diblog. Sudah agak bersawang. Semester baru bermula Isnin ini, 14/12/09. Ini merupakan semester akhir utk pengajian aku Insyaallah.

Bersempena dengan semester baru, tahun baru masihi, tahun baru hijrah. Apa yg telah kita lakukan setahun yg lalu. ops. lagi beberapa hari rasanya... Apa telah kita lakukan. Sudah berapa byk amal telah kita lakukan. Jika kita mati esok, adakah amal kita mencukupi utk menyelamatkan kita.....

Setiap hari kita bernafas, mencari rezeki bagi yg bekerja, menimba ilmu bg penuntut seperti kita.. mencari nfkah bagi yg beristeri... Bermacam kita lakukan. bermula dari keperluan sehinggalah ke tanggungjawab malah melampui batasan.. Keperluan, sesuatu yg mesti kita perlukan seperti makan dan minum.. cukup sekadar perlu... namun tanggungjawab mengheret kita jika kita melaksanakan tanggungjawab kepada yg memerlukan... namun bila rezeki mlimpah ruah, kita mula lupa.. kita mula melampaui batas2 yg telah ditetapkan..

Apakah yg telah kita lakukan selama ini.. Apa yg kita cari.. Apa yg telah kita ada. Apa yg telah kita perolehi. Apa yg telah kita abaikan.... Renunglah kembali kisah silam kita, mungkin masih ada jalan utk memperbaikinya.. kita semua manusia sama shj.. xrenggang dari kesilapan... maafkan aku jika tersalah kata dan bicara..

Pagi2 begini, terasa agak sayu dan sedih.. namun bintang di langit memukau memberi kata, masih byak yg perlu kita lakukan... masih byk yg perlu kita tegak kan... masih byk yg perlu kita usahakan...

"Tanpa permulaan, kita tidak akan sampai ke mana-mana, dan kegagalan adalah permulaan kepada kejayaan"

4 comments:

  Anonymous

December 12, 2009 at 10:47 AM

mantap gaya pengolahanmu itu..mmg mampu meyegarkan hati n jiwa setiap insan yg m'bacanya..

  pidot86

December 12, 2009 at 3:05 PM

haih.... terkenang masa lalu...

  |yanA Azizi|

December 13, 2009 at 3:16 PM

xpe..aku selalu tolong bersihkan sawang2 kat sini la.haha

  pidot86

December 14, 2009 at 3:20 AM

haha.. seb baik ade yana.. tq yana..

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

FEEDJIT Live Traffic Feed