Pages

Like Us Facebook

Its da time

salam rejab.

3 minggu dh aku gheja dgn datacraft.
lagi satu minggu aku dpt gaji.
pastu byr hutang2 dulu..
bersepah pulak hutang2 aku neh.

lepas tuh mana jalan terbaek utk aku.
mana jalan yg boleh bawa aku dlm mencapai kejayaan dunia akhirat.
xtau weh..
blur weh..

salah land nasib badan la..
setiap org hadapi benda yg sama tp dgn sorak yg barlainan.
setiap kita bakal berhadapan situasi memilih yg terbaek.
apabila diberi pilihan... sukar nk pilih.
bila xdiberi pilihan.... mcm senang.
tp mengeluh pulak..
knp xdpt itu.. knp x dpt ini.
knp aku xdpt..

dh byk pilihan... boleh menyesal di kemudian hari..
tp itu lah.. aku rase aku neh tamak... org tamak slalu rugi...
yg penting setiap tindakan kita adalah kerana Allah swt.
InsyaAllah... setiap apa yg berlaku mungkin kita bleh terima dgn redha.
setiap cobaan yng menimpa mungkin kita boleh terima dgn hati yang terbuka
selagi kita percaya dgn ketentuan Ilahi.
Doa kita kpd Dia hanya mahukan yg terbaek dunia akhirat.
semestinya setiap yg berlaku merupakan seuatu selekoh utk masa depan
sbb kita xtau jln mana yg betul.

setiap tindakan kita dikira..
mcm mana kalau di akhir hayat kita...
disaat nyawa nk dicabut dari badan..
kita sudah lupa ayat suci Al-Quran..
dimana kita ketika itu...
samalah jugak klo yg xtahu membaca Al-quran sekarang
tp disaat2 akhir.. dia sempat mendekatkan diri...
siapa tahu...

bla bla bla...
okay... mana nk p ...
nk layan neh...
tp xtau mana nk p..
okay...

jom tgk wayang dulu pls...
mkn2 dulu ka..

1 comments:

  Anonymous

July 8, 2010 at 11:42 AM

nice..

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

FEEDJIT Live Traffic Feed