Pages

Like Us Facebook

Final kot !!!!

Final exam pun dh nk habis. kelihatan kita tahu bila hari terakhir kita disini. tp mati xtau bila... Tahun terakhirlah mcm2 rasa nk buat. itu lah ini lah.. disaat saat akhir mcm nie lah byk gheja tertangguh. klo dulu. report 4-5 page sehari bleh siap. tp dimasa ini.. nk jalan satu paragraph pun susah.. nk kata slow. laju ja buat gheja laen.. gheja yg lagho ja yg laju... gheja yg penting gile slow dan lembap.

apa gheja kita blum siap dan akan kita buat.

1, thesis thesis thesis. ramai kawan2 dh siap thesis. aku nyer blum la.. dok relax lagi. nnti org semua dh bukukan.. baru aku nk kalut gelabah mak enon semua.. alasan sbb xdk tekanan... haha.. pala hotak nko lah... thesis aku pun xtau kena ada berapa chapter.. bulan lepas rasanya last akut tgk thesis tuh.. last aku buat kat chapter2.. tu pun sbb SK nk tgk. klo tidak harapan la aku nk bkk... smalam dpt email dr SK.. dia tanya oooo sihat ke tidak.. haha... penyu siap reply suh bawak balik ole2... haha.. next week 18hb dia sampai.. 19hb dia nk tgk thesis dan journal.. tp satu habuk pun aku xdk lagi... sob3x.. salah sapa.. diri aku sendiri gak.. pemalas nk mampus... bajet bleh lulus semua kot.. kang ada sangkut baru tau langit tinggi ka rendah... cobaan.... yeah.. aku rasa bleh mula buat thesis kot.. 18hb ada paper lg... paper MARI MEMBACA plak tuh...



2. keje keje keje... keje aku dh cari.. tp dgn menghantar resume shj... xdk followup... hmm.. byk dh rasanya company aku hanqtaq... tp masih hampa.. masih blum ada yg berminat ngan aku.. mau x nya.. tgk kt bhgn result cgpa.. below 3.. huh.. mmg malang la... awai2 lg dh kene tapis letak sebelah. kesian.. mana la aku nk cari kerja... ada ka company nk amek budak cgpa bawah 3... klo aku jd manager pun aku xamek.. so.. xyah cari kerja..

lagipun skang lulusan degree.. sorang engineer.. ada 10-20 org technician... cane nk cari kerja... haha... engineer berapa kerat ja, technician bersepah sepah.. haha.. mampuih la aku... dulu lepas diploma.. aku pernah gheja sbg... ntah apa ntah... kerja utk lulusan diploma.. keje ngan paan... dia gak yg jumpa company tuh... dia ajak aku skali p interview... skali ngan penyu.. tiga2 dapat gheja. tp penyu xnak p.. dia nk jd wedding planner utk abg dia.. haha..
so aku ngan paan je lah yg keje... start keje 15hb april ke may ntah... baru habis final paper beberapa hari shj.... technician.. senang dpt kerja.. kerja bersepah2.. pengalaman aku ngan company tuh.. mcm2 gak la.. kene marah.. kene maki.. tp bukan dari bos.. dari client... sapa client company aku time tu.. manager giant.. all giant entire malaysia.. aku kena p melawat.. kasi telinga tuk mereka merobek.. haha.. keje tuh best sbb byk berjalan.. aku suka berjalan.. tapi aku letih asyik kena marah... aku xsuka benda rutin.. tiap hari jumpa org yg sama.. buat benda yg sama... dlm pada tuh.. klo xdk gheja.. kena la dok opis ngan paan.. bila dh dok opis neh.. p pagi.. balik nk dekat mlm.. kadang2 sampai mlm.. sampai rumah trus tidoq.. sok pagi2 bagun p gheja..

serius xdk life.. xmcm life student skang.. enjoy.. tp keje jln la jugak. hehe.. dh masuk alam pekerjaan. sesuatu yg bosan.. seb baek la ada paan.. mkn mlm ada gak teman.. tgh hari mkn kedai.. malam makan kedai.. kedai makan plak area USJ.. mmg kopak la... tp itu lah.. tahap kebosanan yg melampau ketika di alam pekerjaan.. mcm xdk life langsung.. balik rumah ja tidoq. hujung minggu bosan. p jln2.. itu je.. nah.. serius xbest... aku ngan paan xlama pun kt situ.. sebulan setengah ja... dpt offer sambung degree.. cabut terus.. darah yg meleleh kt telinga aku neh dh xmampu nk lap dh.. haha...

so.. sampai skang aku terpikir lg.. mcm mana aku nk gheja neh. tp dh kenyataan.. realiti kot.. mcm mana pun kena hadapi jugak.. mungkin kena lalui yg sukar dulu sebelum jumpa yg senang lenang... belajaq neh aku rasa lagi enjoy.. ada ramai kawan.. dh gheja.. enjoy jugak.. duit byk.. tp ntah.. laen la.. kadang2 ja.. presure lagi tinggi kot..

mak aku dh byk kali pesan.. mcm mana pun.. hang kena gheja. berapa pun gaji.. tetap kena gheja.. jgn balik rumah.. kt rumah xdk gheja... berdikari sket.. hang dh besaq. pikiaq mcm mana nk cari duit.. walaupun mula dgn pencuci pinggan sekali pun.. p la gheja.. jgn la balik rumah duduk sj.. ang dh besaq.. duit kena simpan..kena berjimat.. hang pun nk kawen.. xkan nk kawen pun mak nk support.. nnti mak abah sakit sapa nk support.. gheja lah kt mana2 pun.. asalkan halal dari titik peluh sendiri. klo bleh gheja dekat ngan rumah lagi baguih.. lagi byk bleh simpan.. lagi banyak kos jimat.. masa depan ang.. ang yg tentukan.. mak bleh sokong ja...

aku kata.. klo nk demand pasai gheja bleh..? haha.. mak aku ckp ikot hang la.. masa depan hang.. hang tau apa nk buat.. hang tau mana nk tuju..

truih syok aku... xmau cari gheja truih...

tapi lps tuh dan tu dan tu dan tu dan tu...byk gak kena beleteaq... panas gak la telinga aku kena..
okaay.. skang mcm mana.. haha.. aku xtau apa akan berlaku dimasa hadapan.. mana aku nk gheja pun aku xtau.. bila nk start pun aku xtau.. tp aku start available 25hb april 2010.. haha..

InsyaAllah.. ada utk aku.. tp xtau bila dan dimana..

Dimana
khidmat, jasa, keringat, khudrat, tenaga, ilmu, dan pengalaman
kita diperlukan..
aku percaya.. disitulah kita bakal ditempatkan..

haha.. xtau kt mana.. hanya Tuhan sj yg tau. wakaka...... mana pun kita bekerja.. kita berada.. pastikan kita perbetulkan niat kita.. kerana Allah SWT..niat kita yg satu dan kekal abadi.. niat ni la kadang2 aku terpesong for something important in short period.. klo tgk aku target pelik2 tuh.. peringat lah aku yer...

walaupun kita lulusan degree... tp kita xtau bidang mana bakal kita ditempat... adakah cukup selamat atau cukup xselamat.. jdi.. hati2 lah dlm menjalankan tanggungjwab kita sebagai pekerja...


aku paling risau ngan keputusan aku.. bila ada byk pilihan.. risau kang tersalah langkah. tp kalau kita rasa kita tersalah langkah.. aku rasa bukan tersalah langkah.. tpi kita diberi peluang merasa sendiri pengalaman apa yg org laen xdpt sperti kita.. itu pengalaman buat diri kita.. pengalaman setiap insan didunia ini xmungkin sama .. mungkin sama utk jangka masa tertentu.. ntah la... dunia neh unik.. kadang2 bleh senyum.. kadang2 bleh sedih.. kadang2 gila... semua neh pengalaman masing2.... kita patut berbangga dgn pengalaman yg kita ada.. jgn sesekali cemburu dgn kejayaan org dan jgn juga sesekali meletak harapan yg terlalu tinggi kepada sesorg atau sesuatu tindakan kita.. harapan yg tinggi klo kita dpt.. merupakan suatu rahmat yg xterhingga.. tp klo punah merupakan racun yg membunuh... place safe. kita dok tgh2. haha.. buleh ka ?
buleh buleh buleh.... haha..

semoga kita semua menjadi org yg berguna utk agama, bangsa dan negara... klo kita sendiri xbantu.. sapa lg nk bantu.. sampai bila kita nk mengharapkan org laen.. umuq dh 24 kot.. akhirkata.. semoga kita berjaya dunia dan akhirat...

p/s : motivate diri sendiri neh sebenaq nya.. :).. sapa2 ada gheja kosong bleh info2 kan kt aku.. aku bakal jadi penganggur neh....

6 comments:

  PaaNz

April 14, 2010 at 2:23 PM

rezeki ada di mana2...hanya perlu trust diri sendiri dan yakin,insyaallah rezeki itu berpihak pada diri sendiri :)

  pidot86

April 14, 2010 at 2:25 PM

Wah !!. great !!.
InsyaAllah...

  hudds

April 14, 2010 at 6:08 PM

insyaAllah ang dpt gheja punya. pidot aku sokong ang pidot!
sbb ang nak kena kasik aku pat ratuih. huahhuahuahua.

goodluck for both of us and anyone else who's reading this too :)

  pidot86

April 14, 2010 at 8:18 PM

GREAT AGAIN !!!!...

semoga kita bekerja dgn ikhlas kerana ALLAH SWT...

bulan may bak dtg 400 !!!!

  |yanA Azizi|

April 15, 2010 at 8:46 PM

And once again sk x email aku.wuuu..T_T

Chap 2?.same2!.sok br nak siapkan.uish,kalo smpat.wuu..

Cr keje ke???...sambunggggg je laaaaaa.=p

  pidot86

April 15, 2010 at 9:10 PM

sambung pun keje gak.. hehe

aku dh chapter 3...

SK lupe kot email ko....
xpun dia dh mmg trust ko..
xmcm kitaorg.. semua kene pesan.. hehe... xpesan xjln..
die xpesan.. aku xbuat lg thesis.. haha...

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

FEEDJIT Live Traffic Feed