Pages

Like Us Facebook

Bubur Asyura 1430H - Pekida Malaysia

Salam semua, alhamdulillah syukur, masih lagi mampu menaip dan para pembaca sekalian masih boleh lagi membaca.. Syukur syukur...

Majlis KACAU BUBUR ASYURA yang berlangsung di perkarangan Stadium Alor Setar. Program yang dianjurkan oleh RANTING GARDEN dengan kerjasama PEKIDA ranting serta cawangan PEKIDA seluruh negeri KEDAH.

Matlamat Presiden RANTING GARDEN, adalah bagi merapatkan ukhwah antara cawangan serta ranting dengan meletakkan jumlah kawan sebanyak 100 buah kawah. Namun hanya 75 buah dari pelbagai cawangan/ranting dan organisasi yang mengambil bahagian. Program adalah pada hari AHAD di mana aku sampai ke KEDAH juga pada hari AHAD jam 6 pagi.. Jadi aku terpaksa bergegas ke stadium mewakili PERSATUAN MEDAN SELERA MERDEKA.

Yang belakang tue antara TOK-TOK AYAH cawangan.

Yang berbaju melayu HITAM dan bersongkok HITAM merupakan Pengerusi RANTING GARDEN ALOR SETAR, AZIZ BIN OMAR yang juga pengarah program ini. Ini adalah program kali kedua.. yang pertama pada tahun lepas, yang aku juga tidak ketinggalan. hehe.. program spupu aku, mesti join... Beliau mempunyai semangat yang luar biasa, iaitu semangat KEBAJIKAN.. bantu org neh mmg gheja dia tiap ari.. samalah mcm program nie... program kebajikan bermatlamatkan silaturahim... - aku ada nk komen sket neh.

Yang berbaju kelabu tanpa songkok itu adalah PENGERUSI PEKIDA MALAYSIA, HJ. JAMALUDIIN YUSOF - sempat jugak beliau datang memeriahkan acara BUBUR ASYURA.

Berikut antara gambar yg aku sempat snap.. penceramah bawah nie aku xdgr apa nama dia.. biasalah pekak badak sket..

bawah nie antara kawan PERSATUAN MEDAN SELERA MERDEKA.. walaupun ramai tak datang.. yang tengah kacau tue.. ABG ATAN-juga merupakan guru silat anak murid PAK NDAK MAJID perak.

Yang berbaju orange tue juga sepupu aku, kakak kepada Aziz Omar.

Antara kakitangan yg membantu memasak bubur Asyura.

Nie abah aku... bapak aku nie, pantang nampak kacang.. mesti dirasa samada ok atau tak...

Yang berbaju merah juga sepupu aku.. adik AZIZ OMAR.. gelaran dia COP TOMOI.

Bawah nie antara pic yg aku snap tapi tak kenal mereka.. hehe..

Bila lah Pekida cawangan bukit bintang nk datang.. hehe... sapa lagi klo bukan AWIE

p/s : komen aku. program nie sememangnya bagus utk ukhwah dan silaturahin antara ranting dan cawangan... tapi output/hasil daripada program nie tidak digunakan sebaik mungkin.. mungkin jugak sbb pengarah program keletihan. hehe.. maksud aku adalah merujuk kepada bubur asyura itu sendiri.. kali ini 75 buah kawah didalam program ini.. jika satu kawah peroleh 30 packet bubur asyura jumlahnya adalah- 2250, anggaran kasar.. jika diberi seorang satu masih ada lebihan lagi... dari hasil tatapan aku disekitar kawasan bungkusan.. rata2 mmg banyak tak habis diberi..inilah output yg sepatut nya dijaga dan di utamakan... jika setiap kawah mewajibkan 20 packet utk program output.. mmg byk tuh.. program output adalah seperti-pemberian bubur asyura kepada rumah2 anak yatim, rumah2 ora tua dan kurang upaya serta fakir miskin.. ini hanyalah cadangan aku.. daripada membazir tak tentu fasal baek digunakan sebaek mungkin. utk pengetahuan semua.. aku berjaya kumpul hampir 80 buah packet utk diagihkan di SEKOLAH AGAMA MATRI - Perlis yang rata-rata tak balik kampung.. hehe.. jahat dak aku... hehe... tapi sememangnya tak cukup pun.. budak2 tue bleh marasa jer lah...

0 comments:

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

FEEDJIT Live Traffic Feed