Pages

Like Us Facebook

Pulang ke kampung.....

salam,

Aku bercerita sket "last minute" punya gheja... haha.. bengong,, ini kes bukan besaq pun manyak kicik aja...

Bersempena raya Cina minggu lepas, UTM punya "mid-semester break" serentak la pulak. Jadi tiket mmg macam goreng pisang panas la. Lagi 2-3 minggu nak balik dh kena beli tiket. Jadi nasiblah klo terkena bas tambahan malah harga tiket mancanak tinggi memucak.. Info dari pelakon kita yg ingin pulang ke PENANG, harga melonjak sehingga RM160 sehala.. aku dengar pun jadi malas nk balik.

Dipendekkan cerita aku wat "tak pot" ja... esok nk balik ari ni baru beli tiket... realitinya, hari Jumaat aku g cari tiket.. sedihya.. sememangnya habis.. padan muka xbleh balik. Maka terpaksalah aku naek bas "lompat". Aku kena ke KL then ke KEDAH. Maka urusan tiket dapat diselesaikan.. semua tiket aku bertolak hari sabtu..

Tiket JB-KL bas KONSORTIUM RM 31.20 jam 4.30 ptg

Tiket KL-AS bas MARA LINER RM 39.00 jam 11.15 mlm

Alhamdulillah, aku bleh balik....Maka jumlah baru RM 70.20.. ok lah harga cam neh.. Di JB aku kena naek bas kat LARKIN SENTRAL, maka pertolongan sahabat diperlukan,,, "rumate" lama aku mengatakan yang dia ok ja- xdk hal.. huh... ops.. aku neak bas ke JB-KL bersama ACTION.. hehe.. perjalanan bas aku tak kan sunyi jika bersama ACTION.. Oh ACTION..

Kul 9 malam aku sampai KL.. sampai KL aku mohon pertolongan sahabat lagi.. CHE MIE.. sahabat senegeri ngan aku. hehe... tapi aku serba salah nk mohon pertolongan.. mana tak nya,,, dia tengah "dating" aku bleh p kacau daun plak... Aku mohon ampun banyak2 CHE MIE, aku mmg tak tau nk mintak tolong sapa dah;...

Buat CHE MIE, aku mohon beribu-ribu ampun atas gangguan sosial aku terhadap hub yang sedang kamu bina.. ampunkan hamba.. ampunkan aku.... Buat CHE ROS, aku minta ampun bangat... maaf ganggu kamu berdua.. laen kali aku nk buat lagi.. harap kamu tak marah ya..

Setelah makan minum aku dibelanja oleh DATO' MIE dan DATIN ROS.. perut aku terasa kenyang yg amat sgt.. bilakah masa masa bas aku nih.. aku nk tido neh... tup.. tup.. jam udah 11.15.. hah.. bas aku udah datang... masa utk naek bas..

haha.. setelah kaki dijejak.. baru ku sedar rupa bentuk bas aku.. sungguh menawan malah macam pernah lihat ja bas nie.. hehe.. aku naek bas tambahan rupanya.. tapi ok ja.. bas dia ok lagi.... aku nengok dia speed selamba ja... 5jam setengah ke AS. bleh tahan gak bas neh rembat...

Aku selamat sampai ke umah jam 6 pagi.... balik kmpg kali nie, ramai gak yg jadi mangsa aku.. kesian mereka2 nie, terpaksa tolong aku.. hehe.. apa2 pun.. aku ucapkan terima kasih kepada ADIB- yang telah sudi menghantar aku ke LARKIN... then kepada CHE MIE yang telah mengambil aku di PUDU dan menghantar aku ke HENTIAN DUTA. Terima kasih sahabat2 aku.. tidak aku tahu, bilakah masa utk aku membalas jasa baek korang.... THANKs

0 comments:

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

FEEDJIT Live Traffic Feed