Pages

Like Us Facebook

Pertengkaran Dalam "World Economic Forum"

Pertengkaran antara Perdana Menteri Turki dan Perdana menteri israel... mungkin kita bleh lihat betapa bencinya terhadap israel.. Namun apa yang kita lihat sndiri dari youtube mahupun dikaca TV, israel sememangnya angkuh dan tetap mengatakan tindakan mereka adalah betul. Apa yang salah adalah benar bagi mereka asalkan menurut kehendak mereka..

Baru2 nie aku ada tgk TV3, dengan angkuh sial(israel) nie berkata bahawa mereka akan menggunakan segala kuasa yang ada bagi menentang sesiapa yg menentang negaranya... -walhal negaranya org, mengaku negara sendiri.. jadahnya.. inilah nama nya yahudi laknatullah..

Walaupun aku tak paham apa yg mereka cakapkan. tapi dari segi reaksi Perdana Menteri Turki yg bengang dan bagun meninggalkan forum merupakan tindakan yang berani, agar si sial tahu bahawa ramai yg menentang.

-----------------------------------------------------------------




(Video) Gambar di atas menunjukkan bagaimana Erdogan meninggalkan forum secara tiba-tiba.

Dalam suatu forum ekonomi yang dianjurkan oleh World Economic Forum di Davos, sesuatu yang memeranjatkan telah berlaku. Buat pertama kalinya, dunia melihat kuasa besar Islam iaitu Perdana Menteri Turki naik berang ketika cuba menghabiskan hujahnya.

Semasa berhujah, Recep Tayyip Erdogan telah membahaskan akan isu Palestin dan kebiadaban pentadbiran Israel terhadap masyarakat Islam Palestin. Beliau amat emosional ketika menyampaikan hujah-hujahnya sehingga membuatkan pengerusi forum iaitu David Ignatius (wartawan Washington Pos) cuba menghentikan percakapan Erdogan.

Tindakan Ignatius yang cuba memotong cakap Erdogan hanya membuatkan PM Turki itu lebih naik angin, lantas Erdogan mengambil tindakan meninggalkan forum tersebut. Tindakannya mendapat tepukan gemuruh hadirin yang hadir pada forum tersebut.

Erdogan memang benar-benar marah sehingga beliau mengatakan kepada Perdana Menteri Israel, Simon Peres yang berada di sebelahnya dengan kata, “You’re killing people!!”

Sebelum itu juga, berlaku perbalahan perang mulut antara kedua-dua Perdana Menteri tersebut. Nada suara mereka juga meninggi antara satu sama lain dan situasi menjadi begitu emosi dan kontroversi.


Kesan dari tindakan kontroversi Erdogan itu, masyarakat Palestin telah mengadakan perarakan besar-besaran di Gaza kelmarin (Jumaat) sambil melaungkan nama Erdogan. Mereka juga membawa sepanduk gambar PM Turki itu sebagai tanda sokongan padu.

Forum tersebut telah berlangsung pada hari Khamis, 29 Januari 2009. Antara ahli panel yang terlibat ialah Recep Tayyip Erdogan (PM Turki), Simon Peres (PM Israel), Ban Kin Moon (Setiausaha Agong PBB) dan Amri Mussa (Setiausaha Agong Liga Arab).

Turut hadir pada forum tersebut ialah Penasihat Kanan Presiden Amerika, Barrack Obama iaitu Vallarie Jarret dan Kjell Magne Bondevik (Bekas Perdana Menteri Norway).

P/S : video penuh klik sini

----------------------

artikel ini aku ambil dari web http://dajjal.wordpress.com

klo sapa nk info lebih, boleh lah masuk ke website tersebut.. agak berinformasi jugak...

2 comments:

  Anonymous

January 2, 2010 at 6:34 AM

I have 1 belkin wireless g router and 2 wireless USB network adaptors... how can I use them to connect my iphone to the internet?
[url=http://unlockiphone22.com]unlock iphone[/url] [url=http://www.shalista.com/photo/viewtopic.php?p=1820#1820]unlock iphone[/url]

  Anonymous

February 17, 2010 at 10:37 AM

[size=72][color=red][url=http://www.go4you.net/go.php?sid=9]Pezda[/url][/color][/size]

[size=72][color=red][url=http://www.go4you.net/go.php?sid=9]macromedia fireworks tutorials [/url][/color][/size]

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

FEEDJIT Live Traffic Feed