Pages

Like Us Facebook

9W2KDA 9W2XXS 9W2SKR

Salam,

Guan dan rumate gua serta lecture gua kini sudah punya callsign sendiri.. haha.. Gua rasa amat berbesar hati lagi gumbira atas pencapaian mendapatkan lesen serta callsign. Bawah nie gimik gambar rumate gua terima "callsign" dekat pejabat SKMM tingkat 7, Menara Ansar..

Setelah bertahun2 kempunan nk ada lesen utk ber"qso", akhirnya aku berkesempatan jua.. tapi baru dapat lesen, belum mula ber"qso" lagik.. entah bila akan mula taik ber"qso" neh.. nie semua racun neh.. hehe

Ini lah dia surat kebenaran penggunaan alat radio amateur tidak kira samada dalam kereta, dirumah atau "portable handy". Jadi, klo kena tahan atas sbb miliki barang "illigel" aku tunjuk je surat neh.. hehe.. Dengan ini secara rasminya aku sudah punyai "callsign" 9W2KDA, KDA aku tafsir sebagai Kedah Darul Aman.

Dengan sebutan Phoneticnya adalah, Nine Whiskey Two Kilo Delta Alfa.. susah siot... aku pohon yg senang, yg susah dia kasi.. tak pa.. sebagai permulaan, yg susah itu tanda kejayaan.. hehe..

Rumate aku punya "callsign" plak adalah 9W2XXS.. gila style... Nine Whiskey Two X-ray X-ray Sierra. Klo aku punya baju slalunya XXL tapi rumate aku punya "callsign" adalah sebaliknya.. hehe.. no komen.. japg kena pelempang ngan rumate...


p/s : sesiapa yg berminat bleh email kan utk sebarang pertanyaan.. tapi klo yg minat tapi tak tahu apa benda, sila guna pokcik google dulu...agar anda bisa tahu apakah menatang ini...

2 comments:

  iqbal9w2mrq

April 5, 2010 at 2:49 PM

salam kontek perdana

  pidot86

April 5, 2010 at 3:23 PM

salam kontek perdana juga

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

FEEDJIT Live Traffic Feed